GlobeGuards organiseert ieder jaar de Dag van de Natuur in Koninklijke Burgers’ Zoo in Arnhem. Dit bijzondere evenement vindt dit jaar plaats op woensdag 5 oktober van 16.45 tot 22.00 uur. Het programma bestaat uit een diner en een veiling. Tijdens deze veiling worden unieke natuurbelevenissen geveild door veilingmeester Frank Buunk. De veilingitems worden aangedragen door de leden van GlobeGuards, waaronder Gorilla Stichting Nederland.

De leden van GlobeGuards zijn voornamelijk kleine natuurbeschermingsorganisaties. De projecten waar zij aan werken zijn kleinschalig, maar daardoor juist heel slagvaardig. Samen met de lokale bevolking zetten zij zich o.a. in om bedreigde diersoorten tegen uitsterven te beschermen. Met de opbrengst van de veilingitems wordt het werk van deze organisaties gesteund.

De Dag van de Natuur heeft dit jaar een zeer bijzondere eregast en keynote speaker, Prinses Irene!

Kosten?
Geen! Maar ook al zijn er geen kosten verbonden aan deelname, iedere aanwezige wordt natuurlijk wel geacht ruimhartig bij te dragen aan de natuur! Overigens betaalt de belasting mee. GlobeGuards heeft de ANBI-status en daarmee is ieder eindbod, afhankelijk van het veilingitem, gedeeltelijk of geheel fiscaal aftrekbaar.

Jouw bod, jouw bijdrage aan de natuur
De opbrengst van deze veiling is voor Gorilla Stichting Nederland en de GlobeGuards leden een zeer belangrijke inkomstenbron voor projecten die zij steunen. De voorgestelde natuurbelevenissen zijn unieke ervaringen of het zijn exclusieve items die door de organisaties ingebracht zijn. De prijzen van de veilingitems variëren van ongeveer € 150,- tot ruim € 5.000,-.

In de veilingcatalogus die je van te voren digitaal ontvangt, kun je uitgebreid lezen over alle items en zo bepalen waar je op wilt bieden. Jouw biedingen maken het verschil voor de natuurbeschermers in het veld!

Koninklijke Burgers’ Zoo sponsort de locatie en het feestelijke diner (vegetarisch) om zo een optimale ambiance voor alle gasten te creëren.

Aanmelden voor de veiling
Wilt je erbij zijn op 5 oktober? Meld je dan nu aan voor de Dag van de Natuur 2022!