Giving Tuesday voor de gorilla’s!

Dinsdag 1 december vindt #GivingTuesdayNL plaats. Giving Tuesday is een dag die wereldwijd gevierd wordt en in het teken staat van geven: iets betekenen voor een ander, de natuur of in ons geval een bedreigde diersoort. #GivingTuesdayNL wordt ieder jaar in Nederland gevierd worden op de eerste dinsdag na het Amerikaanse Thanksgiving. Het luidt de start van de feestdagen in, een tijd waarin we vaak veel geven en krijgen. En hoe mooi is het om dan ook juist een goed doel (extra) te steunen?

Gorilla-opvangcentrum GRACE is uniek

Rondom Giving Tuesday willen wij een bedrag van €2.500 inzamelen voor gorilla-opvangcentrum GRACE. GRACE ligt in het hart van het conflictgebied in de oostelijke provincies van de Democratische Republiek Congo. Het is de enige opvang ter wereld voor de, met uitsterven bedreigde, Grauer gorilla (oostelijke laaglandgorilla). Deze getraumatiseerde gorilla’s hebben verschrikkelijke dingen meegemaakt, allen gered uit de illegale handel, hun familie hoogstwaarschijnlijk voor hun ogen vermoord.

Steun ons #GivingTuesdayNL en bescherm GRACE tegen ebola & corona

Door de ebola-uitbraak die twee jaar geleden begon en de huidige coronapandemie heeft GRACE veel voor haar kiezen gekregen. De medewerkers en gorilla’s zijn gelukkig gezond en veilig, maar het management moet alle voorzorgsmaatregelen nemen tijdens deze onzekere tijd om ervoor te zorgen dat dit zo blijft. Om dat te kunnen doen is simpelweg veel extra geld nodig. Juist nu is dus alle steun aan GRACE ontzettend belangrijk en iedere bijdrage is dan ook van harte welkom!