We zijn verheugd mede te delen dat Gorilla Stichting Nederland is gekozen als partner van het Great Apes Survival Partnership (GRASP). Gelanceerd in 2001, door het Milieuprogramma van de Verenigde Naties (UNEP), werkt GRASP aan het beëindigen van de bedreigingen voor de met uitsterven bedreigde gorilla’s, chimpansees, bonobo’s en orang-oetans in Afrika en Azië.

Gorilla Stichting Nederland zal met fondsenwerving voor onderzoek, educatie en natuurbehoud in Afrika de missie van GRASP ondersteunen om de populaties van mensapen in hun natuurlijke habitat te behouden.

GRASP bestaat uit een unieke mix van agentschappen van de Verenigde Naties, regeringen (met name de landen waar mensapen voorkomen), donoren, internationale en nationale natuurbeschermingsorganisaties, de wetenschappelijke gemeenschap en bedrijven uit de particuliere sector. GRASP wordt geleid door UNEP en de Organisatie voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur van de Verenigde Naties (UNESCO).

Door op alle niveaus samen te werken, promoten en bevorderen GRASP partners het behoud van mensapen. Via de unieke ApeAPP kan je specifieke projecten volgen en ondersteunen.

Gorilla Stichting Nederland kijkt er naar uit om als GRASP partner nog meer bij te dragen aan de wereldwijde bescherming en behoud van mensapen en hun habitat.