Gorilla Stichting Nederland zoekt vrijwilligers!

Wie zijn wij?
Gorilla Stichting Nederland is een jonge stichting die zich inzet voor de bescherming van de gorilla’s en het behoud van hun leefgebied in Centraal Afrika. In Nederland zijn wij de enige organisatie die zich alleen richt op gorilla’s. Bijzonder is ook dat wij ons, anders dan gorillaorganisaties in het buitenland, inzetten voor alle vier de ondersoorten.

Wat doen wij?
In Afrika steunen wij vijf projecten die respectievelijk zijn gericht op

• bescherming van het leefgebied;
  • onderzoek;
  • bescherming tegen ziektes;
  • de opvang van gorilla’s.

Daarnaast steunen we ook LAGA. Dit is een heldhaftige organisatie die ervoor zorgt dat de Afrikaanse wetten tegen de illegale handel in wilde dieren daadwerkelijk worden nageleefd. Ieder van deze projecten is zorgvuldig door ons geselecteerd. Ze zijn allen in lijn met onze visie en we hebben er ook voor gezorgd dat ieder van de gorillaondersoorten wordt gesteund door een project.

In Nederland richten wij ons op fondsenwerving voor de projecten die wij ondersteunen. Daarnaast geven wij voorlichting over de gorilla’s. Wij brengen in Nederland de problematiek van de gorilla’s en hun bedreigde leefomgeving zoveel mogelijk onder de aandacht. Dat doen we door aanwezig te zijn in dierenparken, bij evenementen en op scholen.

Op onze website staat natuurlijk nog veel meer over ons en gorilla’s! Neem een kijkje op: www.gorillastichting.nl

Wie zoeken wij?
Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om over gorilla’s en onze projecten informatie te geven aan bezoekers van Koninklijke Burgers’ Zoo in Arnhem.

Ben jij:

• Geïnteresseerd in gorilla’s en hun leefgebied?
  • 18 jaar of ouder?
  • In de periode april-oktober 2024, ten minste 1x per maand een dagdeel in het weekend beschikbaar?

Vind jij het leuk om:

• Met allerlei mensen in contact te komen?
  • Mensen te informeren over gorilla’s en onze projecten?
  • Kinderen met behulp van spelletjes iets te leren over gorilla’s?
  • In een klein team te werken en onze stichting te helpen groeien?

Dan zijn we misschien wel op zoek naar jou!

Wat mag je van ons verwachten?

• Wij zorgen voor een gedegen training zodat je met voldoende kennis over gorilla’s en onze projecten aan de slag kunt gaan.
  • Wij zorgen voor een inspirerende werkomgeving in Burgers’ Zoo waar we mee samenwerken.
  • Bijeenkomsten met vrijwilligers zodat je elkaar leert kennen en altijd op de hoogte bent van wat er speelt binnen onze stichting.

Hoe gaat de sollicitatieprocedure?
Als het je leuk lijkt om bij ons als vrijwilliger aan de slag te gaan stuur dan je motivatie en C.V. naar info@gorillastichting.nl. Wij zullen dan telefonisch contact met je opnemen. Als we beiden na het telefoongesprek enthousiast zijn dan zullen we je begin uitnodigen voor de opleidingsdagen op zaterdag 23 maart en zondag 7 april in Koninklijke Burgers’ Zoo te Arnhem.