De grootste mensaap ter wereld en het meest iconische dier van het Afrikaanse regenwoud heeft er een ambassadrice bij. Actrice Miryanna van Reeden gaat zich namelijk samen met Gorilla Stichting Nederland inzetten voor de met uitsterven bedreigde gorilla. Bij het grote publiek is het nog vrij onbekend dat het zeer slecht gaat met gorilla’s in het wild. Samen met Miryanna hopen wij daar de nodige verandering in te brengen.

Ambassadeurschap
Miryanna heeft een groot hart voor dieren, maar het klopt toch wat sneller voor de gorilla. Zij vindt het een grote eer om Gorilla Stichting Nederland te vertegenwoordigen. “Ik wil als ambassadrice graag mijn bijdrage leveren en mensen oproepen om Gorilla Stichting Nederland te steunen.” Miryanna is al aan het werk gezet en er is samen met haar een promotiefilmpje geschoten.

Over Miryanna van Reeden
Miryanna van Reeden (1967) is als actrice onder andere bekend door haar rol Charlotte Noordermeer in de populaire tv-serie Westenwind, en was zij verder te zien in onder andere Julia’s Tango, Ravelijn, Onderweg naar Morgen, Baantjer en recentelijk met een rol in Goede Tijden Slechte Tijden. Ze speelde de hoofdrol in de film Liever Verliefd. Ook was ze op tv te zien als deelneemster aan Wie is de Mol?

Naast haar acteerwerk spreekt Miryanna regelmatig radio- en tv-commercials in en is zij voorlezer van enkele luisterboek bestsellers.

Over Gorilla Stichting Nederland
Opgericht in 2015 is Gorilla Stichting Nederland een jonge maar ambitieuze organisatie die zich met passie inzet voor deze prachtige dieren. Gorilla Stichting Nederland zet zich in voor het behoud en herstel van de gorillapopulaties in Centraal Afrika en de natuurlijke omgeving waarin ze leven. De stichting investeert in kleinschalige projecten die ten goede komen aan alle vier gorilla ondersoorten en die qua opzet zeer divers zijn. Voorlichting geven behoort tot één van de doelstellingen van Gorilla Stichting Nederland. Daarnaast wordt door middel van donateurs, adoptieouders en éénmalige giften geld ingezameld voor de projecten in Afrika. Voor meer informatie over Gorilla Stichting Nederland: gorillastichting.nl. Volg ons op Facebook www.facebook.com/gorillastichting/ en Twitter @protectgorillas.