In april 2016 zijn we gestart met ons adoptieprogramma voor het Gorilla Rehabilitation and Conservation Education (GRACE) Center in de Democratische Republiek Congo. De adoptieouders volgen, afhankelijk van hun keuze, een van de vier Grauer gorilla’s die we in dit adoptieprogramma hebben opgenomen. Twee keer per jaar krijgen zij een update over hun gorilla, meestal met een video. Het is erg leuk om de gorillagroep door middel van deze updates te volgen, er is namelijk veel veranderd sinds de start van het programma in 2016. Zo heeft de groep niet alleen nu de beschikking over veel meer ruimte in hun buitenverblijf, ook heeft de jonge zilverrug Kighoma inmiddels de leiding van de groep overgenomen van het gorillavrouwtje Pinga. Ook kun je sinds vorig jaar via een live webcam de gorilla’s volgen als zij ‘s morgens het bos ingaan en in de avond weer naar hun nachtverblijf terugkeren. Ook het bedrag dat de adoptieouders bij elkaar hebben gebracht is in de afgelopen vier jaar gestaag toegenomen. In het eerste jaar heeft het adoptieprogramma € 913 opgeleverd. Dit bedrag is gegroeid naar € 1.810 in 2017, € 3.140 in 2018 tot € 4.073 in 2019! We zijn dan ook heel erg trots op al die adoptieouders die GRACE doorlopend of eenmalig steunen!

€ 5.108 voor de zorg van Grauer gorilla’s en voorlichting door GRACE
Deze maand hebben we naast de adoptiebijdrage en diverse donaties voor GRACE ook de opbrengst van de veiling voor de Dag van de Natuur naar GRACE overgemaakt. We konden GRACE blij maken met het totale bedrag van € 5.108.

€ 1.400 voor het bevechten van de Wildllife Crime door LAGA
In 2019 kregen wij € 1.400 aan donaties en giften ontvangen voor LAGA, dit bedrag is inmiddels ook overgemaakt. De helft van dit bedrag werd ingezameld door de elfjarige Luka! Tijdens de Vierdaagse Nijmegen 2019 liep hij mee voor Gorilla Stichting Nederland. Hij zamelde het mooie bedrag in van € 724 voor de activiteiten van LAGA tegen stropers. Ofir Drori, de oprichter van LAGA liet ons weten dat hij heel erg trots was op Luka! Hij hoopt dat meer mensen geïnspireerd raken door de actie van Luka en zelf ook een inzamelingsactie starten of op school vertellen over de illegale handel in wilde dieren.

Wil jij ook Ofir Drori en zijn organisatie LAGA steunen? Klik hier!

Foto credit: GRACE