Vorige maand heeft kunstenares Gonny de Weerd een zeer geslaagde workshop “gorilla’s schilderen met koffie” gegeven in Koninklijke Burgers’ Zoo.

Schilderen met koffie
Een aantal jaren terug verruilde Gonny de Weerd de olieverf met koffie als schildermateriaal. Je schildert met koffie alsof het waterverf is. Gevorderde koffieschilders gebruiken zelfs verschillende melanges en merken om, afhankelijk van het ontwerp, de juiste tinten te krijgen.

Met behulp van ingedikte koffie (de koffie van Burgers’ Zoo), water, diverse penselen en sjablonen en natuurlijk de vele tips en trucs van Gonny de Weerd kon elke deelnemer van de workshop aan de slag. Er werden fraaie Afrikaanse natuurlandschappen met gorilla’s en/of olifanten op het canvas getoverd. De resultaten mogen er zijn!

Opbrengst voor LAGA
Vorig jaar werd de workshop geveild aan Stichting Abri voor Dieren tijdens de online GlobeGuards veiling bij het Venduehuis Den Haag. De opbrengst was maar liefst € 2.200 voor Ofir Drori en het team van de Last Great Ape organisation (LAGA). De workshop mocht vervolgens worden verzilverd door de vrijwilligers die zich hadden ingezet bij de Dag van de Natuur veiling van GlobeGuards in 2021.

Bij deze willen wij Stichting ABRI bedanken voor de mogelijkheid om de vrijwilligers op deze originele manier te bedanken. Koninklijke Burgers’ Zoo willen wij bedanken voor de gastvrijheid, de voortreffelijke lunch en natuurlijk voor de duurzame koffie die wij tijdens de workshop konden gebruiken. En last but not least kunstenares Gonny de Weerd voor het belangeloos verzorgen van deze unieke workshop!

Foto Credits: Gonny de Weerd