26 maart was het weer zover. Onze kleine maar actieve groep vrijwilligers voor onze maandelijkse stand in Koninklijke Burgers’ Zoo (Arnhem), mocht fysiek weer bij elkaar komen. De laatste keer was in 2019 dus er viel veel bij te praten! Naast het delen van persoonlijk ervaringen gedurende de afgelopen twee jaar werd er natuurlijk uitgebreid stilgestaan bij het verlies van Christina Kuip, vrijwilligster van het eerste uur.

Onze penningmeester en verantwoordelijke voor educatie, Saskia Brunekreef, gaf een zeer levendige presentatie over onze huidige kennis van familiestructuren en de rol van de gorillavrouw bij met name de westelijke laaglandgorilla’s. De afgelopen jaren is er op dat gebied veel nieuw onderzoek gepubliceerd.
Constanze Mager, Manager Conservatie, Onderzoek en Educatie van Koninklijke Burgers’ Zoo, kwam daarna langs om ons bij te praten over hun gorillagroep en het onderzoek dat wordt uitgevoerd door studenten van de Universiteit Utrecht.

Voorzitter Diederik Visser sloot de dag af met een uitgebreid verslag over de projecten die Gorilla Stichting Nederland steunt en ging dieper in op het belang van de recente tellingen bij de berggorilla’s en de Grauer gorilla’s.

Vanaf zaterdag 23 april staan onze vrijwilligers weer bij de gorilla’s in Koninklijke Burgers’Zoo. Wie weet tot dan!

Foto Credit: Gorilla Stichting Nederland