Tijdens de online veiling van GlobeGuards afgelopen mei ging een “Dag vol apenverhalen” onder de hamer. Dit item leverde Gorilla Stichting Nederland maar liefst € 1.100 op voor de medische zorg van Grauer gorilla’s in het opvangcentrum GRACE (Gorilla Rehabilitation and Conservation Education Center) in de Democratische Republiek Congo.

Afgelopen augustus beleefden de hoogste bieders in Koninklijke Burgers’ Zoo te Arnhem deze dag vol apenverhalen. De groep kreeg van de dierenarts en manager conservatie, onderzoek en educatie van de dierentuin een exclusieve rondleiding langs alle apensoorten. Vanzelfsprekend was het startpunt van die dag de gorillagroep en werden daarna de chimpansees, gibbons, makaken, doodshoofdapen en maki’s bezocht. De dag werd afgesloten met een presentatie over de projecten van Gorilla Stichting Nederland.

Wij willen Koninklijke Burgers’ Zoo en speciaal dierenarts Dr. Henk Luten en Constanze Mager bedanken voor de geweldige dag met leuke verhalen, recent en uit de oude doos, en het belangeloos steunen van onze stichting. De hoogste bieder, Cees van der Veldt en zijn familie, bedankt dat jullie het ons op deze manier mogelijk maken ons werk te doen.

Dag voor de Natuur 2021
Op woensdag 6 oktober a.s. organiseert GlobeGuards tijdens de 10e Dag voor de Natuur weer een nieuwe veiling met bijzondere natuurbelevenissen. Met jouw bod tijdens het veilingdiner kun je diverse GlobeGuards leden, waaronder Gorilla Stichting Nederland, in hun belangrijke werk steunen. Klik hier voor meer informatie en het aanmeldingsformulier voor dit bijzondere evenement.

Foto credits: Gorilla Stichting Nederland