Zaterdag 22 mei was een speciale dag, want op die dag speelde de Fredericksburg Nationals, een Amerikaans honkbalteam, competitie in speciale shirts als eerbetoon aan gorilla Harambe.

Vijf jaar geleden viel een jongetje in het gorillaverblijf van de dierentuin van Cincinnati (Verenigde Staten). Harambe, de zilverrug van de gorillagroep, pakte het jongetje op en sleepte deze door het verblijf. De dierentuin moest de zeer moeilijke beslissing nemen in deze levensgevaarlijke situatie en koos voor het leven van het jongetje.

De Harambe shirts werden na de wedstrijd getekend door de spelers en de coach en daarna online geveild. De veiling bracht het fantastische bedrag van $12.330 (minus veilingkosten) op. Dit bedrag gaat naar onze stichting, zodat wij dit in kunnen zetten voor de bescherming van Harambe’s familieleden in het wild.

En stiekem zij wij heel trots dat ons logo op de shirts van dit Amerikaanse honkbalteam staat!