Doneren om een radio-uitzending in Congo mogelijk te maken, dat kan! We hebben pas geleden een mooie donatie van de Henri Willig Groep BV mogen ontvangen. Met het prachtige bedrag van € 500 koos deze producent van Hollandse kaasspecialiteiten ervoor om zendtijd te kopen in Congo op de lokale radio (Tayna Radio). 20 uur programmering om precies te zijn over natuurbescherming. Een belangrijk initiatief om zo de lokale bevolking, groot en klein, bewust te maken van natuurbehoud. En vooral ook waarom dat zo belangrijk is voor hun eigen toekomst. Natuurlijk zijn de gorilla’s die hier leven daar ook onderdeel van! Er zijn hele leuke foto’s van deze donatie gemaakt. Geniet je mee?

1 2 3 Foto 4 4

• Foto 1 – GRACE medewerker Jonathan Katsongo tijdens de radio-uitzending.
  • Foto 2 – Een groepsfoto voor het radiostation met het management van GRACE en een groep vrouwen uit het lokale dorp.
  • Foto 3 – Hier zie je Sims Guy Mumbere en de lokale, traditionele dansgroep waar hij mee optreedt. Sims is een van trainers van GRACE. Een deel van de donatie zal ook worden gebruikt voor het schrijven van een nieuw lied over het behoud van gorilla’s. Dit lied zal dan gespeeld worden op de lokale radio. Heb je soundcloud? Dan kun je hier zijn meest recente “gorilla-lied” horen.
  • Foto 4 – De medewerkers van GRACE met een bordje als dank voor de donatie.

Namens het bestuur van Gorilla stichting Nederland en Gorilla Rehabilitation and Conservation Education (GRACE) Center willen we Henri Willig Groep BV nogmaals heel erg bedanken voor de donatie!

Wil je als bedrijf ook een donatie doen? Klik hier voor de mogelijkheden.