De veiling op de Dag van de Natuur heeft dit jaar ruim € 94.000 opgebracht. Een fantastische bijdrage aan natuurbehoud! Het veilingdiner op de Dag van de Natuur is ieder jaar een belangrijk event voor de leden van GlobeGuards, waar wij als stichting sinds dit jaar lid van zijn, om geld binnen te halen voor hun natuurprojecten.

Vooraanstaand primatoloog Frans de Waal opende de avond op 2 oktober met een interessante uiteenzetting over emoties bij dieren. Met treffende voorbeelden liet hij het publiek zien dat dieren wel degelijk menselijke emoties als spijt, empathie of vriendschap hebben. Daarna ging het veilingdiner, gesponsord door Koninklijke Burgers’ Zoo, van start. Tussen de gangen door verzorgde veilingmeester Frank Buunk de veiling van 27 bijzondere veilingitems. Er werd veel én gul geboden, waarvoor onze grote dank!

Mooie opbrengst voor de Cross River gorilla’s en GRACE

Elk veilingitem werd kort ingeleid en gaf zo inzicht in welke uitdagingen de GlobeGuards hebben in hun strijd bij natuurbehoud en met welke passie zij zich inzetten voor de natuur!

Ons veilingitem ”Racen voor de Cross River gorilla’s”, een exclusieve, door Mazda-Nederland gesponsorde, VIP ervaring in de pits tijdens de een van de wedstrijden van de Mazda MX-5 cup, bracht € 800 op. Met dit bedrag steunen we de community rangers van Afi Mountain Wildlife Sanctuary in Nigeria, die zich inzetten voor de bescherming van de Cross River gorilla’s.

Een speciaal voor het jaar van Rembrandt en de Gouden Eeuw ontwikkelde geitenkaas van 8 kg, die kaasmaker Henri Willig BV ons ter beschikking stelde, bracht € 450 op. Met dit bedrag steunen we de ontwikkeling van lesmateriaal en uitvoering van een nieuw educatieprogramma van GRACE om de zorg voor huisdieren en kleinvee door de plaatselijke bevolking te verbeteren.

Foto credit: Ruben Hoekstra