Zo “jong” als we zijn als stichting, kijken we terug op een prachtig jaar 2016. Een jaar waarin we al veel hebben bereikt. Fondsenwerving voor de projecten die wij ondersteunen maakt deel uit van onze doelstellingen. Een van deze projecten is GRACE (Gorilla Rehabilitation and Conservation Education Center), de opvang voor verweesde Grauer gorilla’s. In januari hebben we een cheque van 5.753 euro kunnen overhandigen. Als dank kregen we van de medewerkers van GRACE de geweldige foto hierboven.

Afgelopen week hebben we het mooie bedrag van 4.017 euro aan Ofir Drori van LAGA mogen doneren! De cheque in de vorm van een taart werd met een grote glimlach door (zoetekauw) Ofir in ontvangst genomen. Ofir strijdt met zijn organisatie LAGA tegen de illegale handel in wilde dieren. Van ivoor tot aan lichaamsdelen van gorilla’s. Minimaal 1x per week wordt er een illegale handelaar opgepakt. Tot zelfs hoge, corrupte functionarissen. Een ware held dus.

Ook de Gorilla Doctors hebben we een donatie kunnen geven en wel van 4.009 euro. De Gorilla Doctors doen geweldig werk voor de oostelijke gorilla’s. Dit team van dierenartsen controleert namelijk regelmatig de gezondheid van de dieren en grijpt daar waar mogelijk in om individuen met levensbedreigende ziektes of ernstig letsel te behandelen. Ook helpt het team bij het redden van gorillaweesjes uit handen van stropers en voorziet de wezen van de eerste medische zorg. Mede dankzij de Gorilla Doctors stijgt het aantal berggorilla’s zelfs voorzichtig.

Deze donaties hadden niet gekund zonder jouw steun: BEDANKT!
Samen met jou kunnen we zorgen dat we volgend jaar deze projecten weer minstens zo’n mooie donatie kunnen geven. Steun hen via ons: echt iedere euro is welkom!